Mado is een moderne kappersgroothandel. Naast onze eigen productielijn en een bijzonder compleet gamma van kappersbenodigdheden, bieden we ook merkproducten aan. Daar zit ook een productreeks bij uit de Amerikaanse markt: Olaplex. De shampoos, kleuringen en verzorgingen van Olaplex zijn voorzien van Engelstalige etiketten met uitleg over het product. De wetgeving in België schrijft voor dat deze informatie ook in het Nederlands en het Frans op de flesjes moet staan.
Een extra etiketje kleven? Doen we toch snel zelf, dachten we. Dat kan toch niet moeilijk zijn? Moeilijk niet, maar het vraagt wel de nodige organisatie, plaats en een gerichte aanpak. Ook de hoeveelheden flesjes die een extra etiket nodig hadden, waren al snel niet meer behapbaar. Zelf etiketten kleven was out. Een nieuwe aanpak was welkom.
Die nieuwe aanpak werd een beroep doen op maatwerkbedrijf ACG. Dus maken onze producten van Olaplex vanaf nu een tussenstop bij ACG. Daar worden de flesjes in een gestroomlijnd, repetitief proces uit de doos gehaald, beplakt met het Nederlandstalige etiket, terug netjes in de doos gestopt en vervolgens op pallet gezet. De samenwerking met ACG brengt echt rust bij Mado. Eindelijk zit er structuur in het conform maken van de Olaplex-flesjes met de Belgische wetgeving. En dat doet deugd.
Voor Mado is het de eerste keer dat we met een maatwerkbedrijf samenwerken. Toegegeven: in het begin hadden we wat twijfels. Kan een maatwerkbedrijf wel tegemoet komen aan onze hoge kwaliteitseisen, vroegen we ons af. Zorgen voor niets, zo bleek, want de kwaliteit die ACG levert is uitstekend over de hele lijn. Ook de samenwerking verloopt prettig. De contacten zijn echt en direct, de basisingesteldheid is er een van flexibiliteit. Wat kan je nog meer willen? Wij zijn echt heel tevreden, en hopen nog lang met ACG maatwerkbedrijf samen te werken.
Luc Coenen
CEO Mado