Mainstream schoonmaakmiddelen bestaan voor 90% uit water. Dat betekent dat er bij het transport ervan vooral water wordt vervoerd. Daar hebben we bij BRAUZZ wat op gevonden. We ontwikkelden een schoonmaakmiddel in poedervorm in handige refills die kunnen worden aangelengd met kraantjeswater. BRAUZZ voorziet hiervoor een herbruikbare fles. Maar hoe krijgen we dit alles tot bij de klant?
Als start-up in e-commerce is fulfillment (het volledige logistieke proces achter de bestellingen) een belangrijke kost voor ons. Tijdens gesprekken met reguliere fulfillment bedrijven merkten we dat deze kosten zeer hoog kunnen oplopen. Té hoog zelfs om als starter met beperkte volumes te kunnen dragen. Zij kijken direct naar volumes (die er bij ons als starter uiteraard nog niet zijn).
AMAB deed de moeite om onze missie en visie te begrijpen. Voor ons was het een mooie opportuniteit om samen te kunnen werken met AMAB. Om zo ook naast een ecologische impact een sociale impact te kunnen realiseren; het geven van kansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. AMAB geeft ons de kans om deze kosten te drukken en toe te werken naar grotere afzet volumes. Als starter voelden wij ons direct welkom bij AMAB. De bestuurders en het personeel zijn zeer toegankelijk waardoor er direct kort op de bal gespeeld kan worden wanneer problemen zich voordoen.
De samenwerking van ons bedrijf geeft dus ook fulfillment op een andere manier: het geeft ons de voldoening om bij te dragen aan een groenere en socialere economie en maatschappij.