In rustige periodes zijn er zo’n 5 à 6 medewerkers van RODEA aan de slag voor Dreamland maar in piekperiodes, zoals bij Sinterklaas of kerstmis, kan dat oplopen tot 20 werknemers. Dat is meteen één van de grootste meerwaarden van de samenwerking: door de inzet van hun werknemers kunnen wij pieken opvangen. Geen overbodige luxe in tijden van krapte op de arbeidsmarkt waar we zelf moeilijk personeel vinden.
RODEA levert twee soorten diensten aan Dreamland. Ten eerste zorgt Rodea ervoor dat ons magazijn netjes en proper blijft, zodat wij zelf efficiënter kunnen werken. Ten tweede zorgen ze voor de conditionering en verpakking van goederen en het samenstellen van pakketten zowel voor onze online als offline verkoop. Dat laatste gebeurt soms bij ons – als we plaats hebben – en soms in hun eigen werkplaats. Hun ligging vlakbij (in Sint-Genesius-Rode) is in deze een enorme troef en bespaart ons onnodige veel transport.
Het enthousiasme en de fierheid van de werknemers van Rodea op onze werkvloer geeft enorm veel voldoening. De samenwerking met onze eigen werknemers verloopt ook zeer vlot; al van bij de start. Dat Dreamland en Rodea de waarde ‘respect voor ieder mens’ delen, zal daar wel niet vreemd aan zijn. We behandelen de maatwerkers dan ook als onze eigen werknemers. Zo krijgen ze bijvoorbeeld ook een Sinterklaaspakket.
Bij onze aankoopdienst staan de maatwerkbedrijven constant op de radar. Als we een bepaalde nood ervaren kijken we welk maatwerkbedrijf daaraan kan tegemoet komen. Net als ons moederbedrijf Colruyt hebben we een ‘accountmanager’ voor de maatwerkbedrijven. Naast Rodea werkt Dreamland ook met De Dagmoed samen. Ook van hun dienstverlening zijn we zeer tevreden.