Of we ACG zouden aanraden aan collega-bibliotheken? Zeker weten! Onze boeken worden stevig en vakkundig ingebonden bij ACG, precies zoals we dat graag zien. De boeken worden ook altijd stipt opgehaald en geleverd. Wat meer kun je nog wensen?
Wel, er is nog meer te wensen, zo blijkt. Want het is vooral de aandacht die we krijgen als klant, die van ACG echt een toppartner maakt. We ervaren ACG als een partner die bereid is om zijn dienstverlening steeds af te stemmen op onze wensen. Zo werd, op vraag van onze klanten, onder meer de bindmethode van de bibliotheekboeken bijgesteld. Er werd ook een oplossing bedacht om de etiketten op de rug van de boeken te personaliseren voor onze bibliotheek. Van een maandelijks leverings- en ophaalmoment schakelden we naar een tweewekelijks moment, zodat nieuwe boeken sneller in omloop kunnen.
Op korte tijd hebben we met ACG een relatie ontwikkeld van geven en nemen. In die fijne sfeer, kan er al eens iets meer. Bij een van de laatste bezoeken van ACG, kwam onze Grote Atlas van Ferraris ter sprake. Die atlas is een geliefd en gekoesterd object, maar door het veelvuldig gebruik ook afgetakeld. Zodanig afgetakeld, dat we dachten dat hij niet meer te redden was. Maar dat was buiten ACG gerekend! Onze atlas werd hersteld en verstevigd, en gaat nu zijn tweede leven in.
Over geven en nemen gesproken. Onze medewerkers stellen van hun kant dan weer alles in het werk om bij elke levering van ingebonden boeken, een nieuwe lading boeken mee te geven om in te binden. Op die manier dragen we ons steentje bij aan de sociale economie: mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt verdienen het om aan de slag te blijven. Dat is onze vaste overtuiging.